Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. getmans1
12. tota
13. stela50
14. deathmetalverses
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. getmans1
12. tota
13. stela50
14. deathmetalverses
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
Най-активни
1. sarang
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. mimogarcia
8. samvoin
9. bateico
10. sekirata
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. mimogarcia
8. samvoin
9. bateico
10. sekirata
Постинг
11.09.2017 09:59 -
Рекет за шофьорите на камиони по нешенгенските граници. Оставят стотици евро за кафенце
Рекет за шофьорите на камиони по границите извън шенгенската зона. Жертвите в този случай са тираджиите, които пътуват от или през България към Западна Европа. На всяка граница те са принудени да оставят десетки, а понякога и стотици евро под формата на “пари за кафенце”, разказва репортаж в сутрешния блок на Нова телевизия.
Красимир Петров е дългогодишен шофьор по пътищата на Европа, преминал стотици граници. Тръгва на поредния маршрут от над 1000 километра. 17-те часа пътуване са най-малкият проблем за шофьора. Камионите за дълги пътувания са като миникаравани, оборудвани с всичко необходимо. Изнервящият момент е преминаването на границите преди влизането в Шенгенската зона. Освен стандартния контрол, тук почти навсякъде се плаща под масата. Дребни, понякога и по-големи суми, които ти гарантират бързо преминаване.
На българо-сръбската граница всички документи за камиона и товара в него са налице. От българската страна на граничен пункт “Калотина” Красимир преминава без перипетии. Спира до сръбската контролна будка и там се чува феазата: "Пари за кафе?" Това е паролата, с която граничните служители си искат своето. Красимир подава 5 евро и не получава ресто. Ако този служител провери 100 камиона през деня, в джоба му влизат безотчетните 500 евро. Същото се повтаря и на следващия контролен пунк на границата. "Има ли за кафенце?" Давайки “парите” за кафенце, Краси получава пломба, за да пломбира товара си. Граничният служител дори не си прави труда да отиде да я сложи лично, както е по правилата.
Камионът приближава сърбо-хърватската граница и един от пунктовете от сръбската страна. След преглед на документите отново се чува познатата парола. "Ти си дал за кафенце? За кафенце дал ли си?" Тук “кафето” за сръбския митничар “струва” 5 евро. Красимир продължава към хърватския пост на ГКПП "Батровци". И отново същата ситуация: "Кажи ми нещо за нас има ли? За кафе имаш ли?" Следва проверка на документацията на камиона в сградата на митницата. И тук служителят не пропуска да си изпроси почерпка.
Преминаването на граница с камион е по-сложно от това с лек автомобил. Всеки граничен пункт има няколко контролни точки от двете страни на браздата. В почти всяка будка или гишенце искат отчисление. Красимир прави равносметката: "Олекнахме с 50 евро. Пари за кафе, за цигари, това е ключовата дума, с която си искат от шофьорите. Това си е изнудване!"
За един курс от България до Западна Европа и обратно всеки шофьор трябва да подготви поне 50 евро за скъпото митничарско кафе. Пари, които шофьорите плащат, само и единствено, за да преминат. Пари, с които Красимир би могъл да купи подаръци за своите две деца вкъщи.
Красимир Петров е дългогодишен шофьор по пътищата на Европа, преминал стотици граници. Тръгва на поредния маршрут от над 1000 километра. 17-те часа пътуване са най-малкият проблем за шофьора. Камионите за дълги пътувания са като миникаравани, оборудвани с всичко необходимо. Изнервящият момент е преминаването на границите преди влизането в Шенгенската зона. Освен стандартния контрол, тук почти навсякъде се плаща под масата. Дребни, понякога и по-големи суми, които ти гарантират бързо преминаване.
На българо-сръбската граница всички документи за камиона и товара в него са налице. От българската страна на граничен пункт “Калотина” Красимир преминава без перипетии. Спира до сръбската контролна будка и там се чува феазата: "Пари за кафе?" Това е паролата, с която граничните служители си искат своето. Красимир подава 5 евро и не получава ресто. Ако този служител провери 100 камиона през деня, в джоба му влизат безотчетните 500 евро. Същото се повтаря и на следващия контролен пунк на границата. "Има ли за кафенце?" Давайки “парите” за кафенце, Краси получава пломба, за да пломбира товара си. Граничният служител дори не си прави труда да отиде да я сложи лично, както е по правилата.
Камионът приближава сърбо-хърватската граница и един от пунктовете от сръбската страна. След преглед на документите отново се чува познатата парола. "Ти си дал за кафенце? За кафенце дал ли си?" Тук “кафето” за сръбския митничар “струва” 5 евро. Красимир продължава към хърватския пост на ГКПП "Батровци". И отново същата ситуация: "Кажи ми нещо за нас има ли? За кафе имаш ли?" Следва проверка на документацията на камиона в сградата на митницата. И тук служителят не пропуска да си изпроси почерпка.
Преминаването на граница с камион е по-сложно от това с лек автомобил. Всеки граничен пункт има няколко контролни точки от двете страни на браздата. В почти всяка будка или гишенце искат отчисление. Красимир прави равносметката: "Олекнахме с 50 евро. Пари за кафе, за цигари, това е ключовата дума, с която си искат от шофьорите. Това си е изнудване!"
За един курс от България до Западна Европа и обратно всеки шофьор трябва да подготви поне 50 евро за скъпото митничарско кафе. Пари, които шофьорите плащат, само и единствено, за да преминат. Пари, с които Красимир би могъл да купи подаръци за своите две деца вкъщи.
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 116