Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.10.2017 10:53 - Алекс от Париж е Спас отново Кочериново - измама в Фейсбук
Автор: radiovisioner Категория: Новини   
Прочетен: 1242 Коментари: 1 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Измамникът в социалната мрежа "Фейсбук" Александър Николов, който се представя, че живее в Париж, най-вероятно е Спас Василев от Кочериново.

 Зад старателно изграден образ в социалната мрежа той е успял да да заблуди и измами с големи суми десетки потребители онлайн, сред които мениджър в банка, адвокат и журналисти. Случаят е без прецедент в България до момента. 

Александър Николов се представя като успял, пътува по света, поддържа сайт, предлага евтини самолетни билети и всякаква техника. Твърди, че живее в Париж и работи в Еърбъс.

"Няма как да не съществува човек, който да не се подведе. Нашето мислене не е устроено като компютър - то работи с вярвания”
, обяснява психологът Росен Йорданов пред bTV.

По думите му образът Александър Николов е добре изграден образ - с добри социални умения, външно симпатичен и най-важното - не излъчва опасност.

"Тук не говорим за една набързо създадена и срутила се пирамидална структура - тук говорим за един граден имидж, изграждане на една фиктивна личност. Този човек успява с експертизата си, защото, аз от контактите си с него, мога да потвърдя, че действително е много добре запознат с политическата ситуация както във Франция, така и в България",  казва журналистът Александър Детев пред БНТ. 

"Той печели доверието ти без да ти натрапва нещо”, категорична е и Миряна Захариева, която също се оказва жертва на измисления Александър Николов.

Историята й с Александър започва през 2013 г. и големите протести срещу назначението на Делян Пеевски за шеф на ДАНС. 
"Тогава аз бях една от маршируващите по паветата. Диалогът на протестиращите продължаваше и в социалните мрежи. Аз дори не бях сигурна, че не съм го виждала", спомня си Миряна пред bTV. 

По думите ѝ Александър бързо е спечелил доверието ѝ, като са обсъждали общи интереси. 

"Говорили сме си часове за деца. Той ми е казвал, че има близнаци, аз съм близначка. Говорим за деца, съвсем реални и много дребни житейски детайли, които те карат да не се съмняваш", допълва Миряна. 

Според психолога Росен Йорданов измамникът е изпробвал с много хора тази схема, докато не нацели някаква потребност, която да прекрачи бариерата на доверието. 

"Когато се срещаме някъде, никой от нас не започва проверка на човека срещу него. Ние се ориентираме от образа, който той ни създава. От представите, които изгражда – колкото по-умело ги изгражда, толкова повече нашата скептичност намалява", допълва Йорданов. 

Миряна е измамена с около 3000 лв. за самолетни билети. 

"В края на 2016 г., три години познанство по-късно, той каза, че има билети за служебно използване на добри цени. Ние ги взехме, планирахме да ги използваме есента на 2017 г., сестра ми също си взеха, приятели наши също си взеха по моя препоръка. Интересното е, че те пътуваха успешно до дестинациите си”, разказва Миряна. 

"Оказа се, че той е купил техните билети непосредствено преди самите пътувания и са му излезли много по-скъпи, т.е. на него не му е важно да спечели пари, а да изгражда този образ”, смята тя.

Според Росен Йорданов, Миряна е пробудила у измамника някакви нормални човешки чувства като емпатия (съчувствие - б. р.) и не е успял да я излъже напълно. А за валидните билети, използвани от семейството и приятелите на Миряна, казва – Всяка измама трябва да има правдоподобност. 

Миряна казва, че е простила на измамника Александър Николов, но си е дала сметка, че има хора в социалните мрежи, с които често поддържа контакт, но не ги познава лично.

Жертва на схемата за измама става и студентката в Единбург Антония Великова. Тя се запознава с него виртуално чрез общ приятел преди две години. Той й предлага да пише за неговия сайт, в което тя вижда начин да придобие малко повече опит докато е студентка. 

В началото всичко било наред - тя работела безвъзмездно за сайта му, той и уреждал евтини самолетни билети. И така допреди няколко месеца. 

"И сме запазвали няколко пъти билети през него, което също означава, че сме давали лични данни. В последно време се започна тенденцията това ние да си запазваме билети, а въпросните билети да не идват. Когато не се получи билет, се опитваш да се свържеш с него. Няма никаква връзка - нито на съобщения, нито на телефон. Пари когато са превеждани, никога не са превеждани на негово име. Винаги са превеждани на други хора, които той твърдеше, че са счетоводители на негова фирма",  разказва Антония.

Тя и семейството ѝ превели над 1000 лева за билети. Дори дали пари на заем на Александър - да купи на други хора, с обещанието да ги върне, но това така и не се случило. А адресът му е неизвестен.

"Аз на няколко пъти съм му се обаждала. Той ми е казвал : ,,аз съм в Денвър - Колорадо". После беше в Калифорния, после беше в Ню Йорк, няколко пъти съм се обаждала и казва: Аз бях в Париж", обяснява Антония. 

Към днешна дата сайтът на Александър не е недостъпен, телефонът му е изключен, а случаят с измамата вече е обект на разследване. 


Тагове:   фейсбук,


Гласувай:
1



1. shtaparov - Явно този е много ловък измамник щом ...
11.10.2017 14:37
Явно този е много ловък измамник щом може така да преметне хората,че си има фирма и дори счетоводители работещи за нея. Виждам,че измамите на него са му хоби и той няма да престане да ги върши,след като бъде наказан.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: radiovisioner
Категория: Новини
Прочетен: 854633
Постинги: 1688
Коментари: 141
Гласове: 116
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930