Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.03.2018 14:44 - Ясна е причината за трагедията в Хитрино
Автор: radiovisioner Категория: Новини   
Прочетен: 161 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 12.03.2018 14:45


Миналата седмица Шуменският окръжен съд даде ход по същество на делото за влаковата катастрофа в село Хитрино.

Двамата подсъдимите - 41-годишния машинист Димитър Михнев и 60-годишния му помощник Радослав Петков, не се признаха за виновни.
Те са обвинени за това, че на 10 декември 2016 г. при управление на подвижен железопътен състав по непредпазливост са причинили смъртта на 7 души и телесни повреди на други 14 души в шуменското село Хитрино, като случаят е особено тежък. Причинени са и значителни щети на близките административни и жилищни сгради.

Изчисленията показват, че дори влакът да се е движил с по-висока скорост от разрешената, при този вираж на коловозите и броя на вагоните, композицията може да се обърне, ако скоростта надвиши 111,5 км/ч, което не съответства на данните от разследването, посочи още Светослав Първанов, цитиран от БТА.

Локомотивите и първите пет вагона на композицията минават през конкретната стрелка без проблем. Те спират без проблем и на гара Хитрино, без никакви щети въпреки "високата" скорост.

Проблемът възниква при преминаването на шести вагон, чиито колела тръгват едновременно по двата коловоза. Дерайлирането е било неизбежно, тъй като стрелката, разделяща двата коловоза е позволила първите колела на вагона да тръгнат по единия коловоз, а вторите колела - по другия коловоз.

В резултат на това се къса връзката между шести и седми вагон и влакът дерайлира.

Цистерната с пропилен не е отговаряла на условията за безопасност и не е трябвало да се движи, пише в заключението.

Като цяло жп инфрастрктурата също не била добра. Конструкцията на този тип цистерни е с полусферични дъна, които се оценяват като опасни поради своята крехкост и през 80-те години на миналия век са забранени от производство. За експлоатираните към момента на забраната вагони от този тип са дадени предписания за монтиране на допълнителни защитни елементи, които да гарантират тяхната безопасност до изтичане на експлоатационния им живот.

Два пъти е подавано напрежение в съборената контактна мрежа и така се е стигнало до волтови дъги, които е възможно да са причинили взрива, каза Първанов. 15 години наблюдаваме нередности по железния път. Така сме излагали на риск не само товари, влакове, а и хора, допълни той Миналата седмица Шуменският окръжен съд даде ход по същество на делото за влаковата катастрофа в село Хитрино.

Двамата подсъдимите - 41-годишния машинист Димитър Михнев и 60-годишния му помощник Радослав Петков, не се признаха за виновни.
Те са обвинени за това, че на 10 декември 2016 г. при управление на подвижен железопътен състав по непредпазливост са причинили смъртта на 7 души и телесни повреди на други 14 души в шуменското село Хитрино, като случаят е особено тежък. Причинени са и значителни щети на близките административни и жилищни сгради.

Изчисленията показват, че дори влакът да се е движил с по-висока скорост от разрешената, при този вираж на коловозите и броя на вагоните, композицията може да се обърне, ако скоростта надвиши 111,5 км/ч, което не съответства на данните от разследването, посочи още Светослав Първанов, цитиран от БТА.

Локомотивите и първите пет вагона на композицията минават през конкретната стрелка без проблем. Те спират без проблем и на гара Хитрино, без никакви щети въпреки "високата" скорост.

Проблемът възниква при преминаването на шести вагон, чиито колела тръгват едновременно по двата коловоза. Дерайлирането е било неизбежно, тъй като стрелката, разделяща двата коловоза е позволила първите колела на вагона да тръгнат по единия коловоз, а вторите колела - по другия коловоз.

В резултат на това се къса връзката между шести и седми вагон и влакът дерайлира.

Цистерната с пропилен не е отговаряла на условията за безопасност и не е трябвало да се движи, пише в заключението.

Като цяло жп инфрастрктурата също не била добра. Конструкцията на този тип цистерни е с полусферични дъна, които се оценяват като опасни поради своята крехкост и през 80-те години на миналия век са забранени от производство. За експлоатираните към момента на забраната вагони от този тип са дадени предписания за монтиране на допълнителни защитни елементи, които да гарантират тяхната безопасност до изтичане на експлоатационния им живот.

Два пъти е подавано напрежение в съборената контактна мрежа и така се е стигнало до волтови дъги, които е възможно да са причинили взрива, каза Първанов. 15 години наблюдаваме нередности по железния път. Така сме излагали на риск не само товари, влакове, а и хора, допълни той

Незаключена стрелка на релсовия път е причина за трагедията в Хитрино в края на 2016 г., при които загинаха 7 души. Това е ясно от представители на "Булмаркет" - превозвача на взривения влак.
Подробности от Борислав Цветков.





Тагове:   Хитрино,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: radiovisioner
Категория: Новини
Прочетен: 850785
Постинги: 1688
Коментари: 141
Гласове: 116
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031