Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. rosiela
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. rosiela
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
Най-активни
1. sarang
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
Постинг
05.12.2017 16:17 -
Четвъртокласниците но имат по-добри умения според изследване
Четвъртокласниците ни имат добри уменията да четат и да разбират различни по темата текстове, показват резултатите от Международното изследване PIRLS 2016.
България заема 11 място в и изследването PIRLS 2016, което оценява уменията на децата в 4 клас да четат и да разбират литературни (художествени) и информативни (научнопопулярни) текстове сред връстниците им в 50 държави по света.
Това е най-доброто постижение за българските ученици в изследването, което се провежда през пет години от 2001 г. насам, съобщи Неда Кристанова - директор на Центъра за оценяване в предучилищното и училищно образование към МОН.
Това са и най-добрите резултатите сред останалите международните изследвания на постиженията на учениците ни.
PISA: Едва 2% от учениците могат да работят в екип >
Участие в настоящото изследване са взели 4281 ученици от 153 училища, като средната възраст на учениците е 10,8 г. и включва освен различни тестове по тематика, но и как децата ги разбират и интерпретират.
Средният резултат за PIRLS 2016 е 500 точки. Българските ученици са събрали 552 точки. На първо място е Русия с 581 точки, следва Сингапур, Хонгонг, Ирландия, Финландия, Полша. САЩ се нареждат след България с 549 точки. След нас са страни като Дания, Австрия, Германия, Испания, Белгия и Франция.
Изследването запазва световна тенденцията момичетата да се справят по-добре в четенето от момчетата, като средно разликата между тях е 19 точки. У нас по този показател разликата се запазва и е 15 точки.
Според оценката на PIRLS 2016 България е в напреднало равнище на четене и повишава резултатите си с 19 точки спрямо изследване през 2011 г. Учениците ни, които се справят с четенето на ниско равнище са едва 5%.
Изследването сочи факторите, които влияят върху постиженията по четене: семейната среда, посещаването на детска градина, учебната среда и отношението към четенето.
Родителите с по-високи образователни възможност - с над 100 книги вкъщи, интернет и собствена стая за детето, заниманията с тях, посещението в детска и предучилищна група, влияят най-силно върху уменията за четене и разбиране на текстовете на четвъртокласниците.
Експертите очакват резултатите на българските ученици след 5 г. да са още по-добри с оглед на повишаване обхвата на децата в детската и предучилищна възраст.
До средата на февруари МОН ще получи пълния анализ на резултатите от PIRLS 2016. Тогава ще бъде направен доклад за добрите постижения и къде има да работи с децата от четвърти клас.
PIRLS се реализира от Международния център TIMSS & PIRLS към Бостън Колидж, САЩ (TIMSS & PIRLS International Study Center, Boston College, USA) заедно с Международната асоциация за оценяване на постиженията в образованието (IEA).
От 2001 г. изследването се провежда на всеки пет години, като България участва в него за четвърти пореден път.
Това е най-доброто постижение за българските ученици в изследването, което се провежда през пет години от 2001 г. насам, съобщи Неда Кристанова - директор на Центъра за оценяване в предучилищното и училищно образование към МОН.
Това са и най-добрите резултатите сред останалите международните изследвания на постиженията на учениците ни.
PISA: Едва 2% от учениците могат да работят в екип >
Участие в настоящото изследване са взели 4281 ученици от 153 училища, като средната възраст на учениците е 10,8 г. и включва освен различни тестове по тематика, но и как децата ги разбират и интерпретират.
Средният резултат за PIRLS 2016 е 500 точки. Българските ученици са събрали 552 точки. На първо място е Русия с 581 точки, следва Сингапур, Хонгонг, Ирландия, Финландия, Полша. САЩ се нареждат след България с 549 точки. След нас са страни като Дания, Австрия, Германия, Испания, Белгия и Франция.
Изследването запазва световна тенденцията момичетата да се справят по-добре в четенето от момчетата, като средно разликата между тях е 19 точки. У нас по този показател разликата се запазва и е 15 точки.
Според оценката на PIRLS 2016 България е в напреднало равнище на четене и повишава резултатите си с 19 точки спрямо изследване през 2011 г. Учениците ни, които се справят с четенето на ниско равнище са едва 5%.
Изследването сочи факторите, които влияят върху постиженията по четене: семейната среда, посещаването на детска градина, учебната среда и отношението към четенето.
Родителите с по-високи образователни възможност - с над 100 книги вкъщи, интернет и собствена стая за детето, заниманията с тях, посещението в детска и предучилищна група, влияят най-силно върху уменията за четене и разбиране на текстовете на четвъртокласниците.
Експертите очакват резултатите на българските ученици след 5 г. да са още по-добри с оглед на повишаване обхвата на децата в детската и предучилищна възраст.
До средата на февруари МОН ще получи пълния анализ на резултатите от PIRLS 2016. Тогава ще бъде направен доклад за добрите постижения и къде има да работи с децата от четвърти клас.
PIRLS се реализира от Международния център TIMSS & PIRLS към Бостън Колидж, САЩ (TIMSS & PIRLS International Study Center, Boston College, USA) заедно с Международната асоциация за оценяване на постиженията в образованието (IEA).
От 2001 г. изследването се провежда на всеки пет години, като България участва в него за четвърти пореден път.
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 116